Вестник - Newspaper

blog image
Статия
Sep, 2022

КОНСУМАЦИЯТА "На Дявола": от първото бране до днес

Съревноваванието между чай и кафе е почти вечно.

Как се ражда

Най-агресивната маркетингова кампания?

Консуматорите на чай дълги години са се опитвали да не допуснат конкуренция сред следобедния избор на напитка, но нека си признаем: някои от методите да се спре кафето са били пропити, добре запарени и сервирани с лъжица от абсурд.

Представяме ви 5 пъти, в които историята помни как кафето е било забранявано:

Място: Мека .

Година: 1511

Причина - вярвало се е, че кафето стимулира радикалното мислене. Губернаторът решил да обедини народа чрез забрана: консумацията на кафе била единствено легална на духовни събирания, с цел да не се заспива по време на молитва.

Място: Италия

През 16 век кафето пристига и духовниците отпиват. Моментално му слагат етикет "на дявола".

Въпреки тяхното категорично заявление, Папа Климент VIII поискал глътка и обявил вкуса за деликатен, а напитката за вкусна.

Място: Константинопол .

Година: 1673

С пристигането на кафето е създаден списък с наказания за всеки, който го опита. Намереното кафе било хвърляно във водите на Босфора.

Място: Швеция .

Година: 1746

Освен глоба за пиене на кафе, бил създаден указ за задържането на всеки, който практикува приготвяне на кафе. Били конфискувани и унищожаване всички инструменти и съдове за кафе.

Място: Прусия

Година: 1777

С появяването на кафето, хората започнали свръх консумация. За да се предотврати надмощието на кафето, се създава указ, който обявява превъзходството на бирата над кафето.

Благодарение на всички тези опити се ражда най-агресивната Маркетингова кампания наречена “Бостънско чаено парти”, а стратегията за успех е обвързана единствено с потапянето на корабите превозващи чай, за да започне да се пие кафе. Нека я наречем повече от успешна и предположим, че щом сте тук, кафето е логичния избор на напитка. Но погледнато глобално чаят заема второ място след водата по консумация. По последно преброяване, на ден се пият

2.25 милиарда кафе напитки.

Това всъщност е впечатляващо, но чаените листа, поставени на везната, натежават: тяхната дневна консумация е 6 милиарда чаши чай на ден. Нека си признаем, ако погледнем рафта в кухнята чаят и кафето стоят кротко в техните кутийки едни до други. Можем да ги открием да си съперничат във вендинг автомати и дори, когато се нанасяме в Airbnb, без значение, че носят съвсем различно вкусово преживяване едно от друго, те споделят много обща идея.

Нека започнем отначало: чаят идва със своето разнообразие от десетки вкусове, но и кафето остава положително в това направление. И двете напитки идват с дузина различни технологии за приготвяне и всички приключват със стотици възможности в крайния резултат, приготвен във вашата чашка. В семейство чайове съществуват приблизително 200 вида. Кафето идва от свят с 124 вида, но за произвеждащия и консумиращ свят от значение са два - Арабика и Канефора (или не дай си боже, по познато като Робуста). Ако приемем, че чаят и кафето играят на криеница из вкусови предпочитания, чаят бие с опит около 3000 години повече, докато се появи кафето.

Както чаят, така и кафето зависи от начина, по който ще бъде обработено и консумирано във времето. И въпреки легендарните знания, изпипани технологии и финес, които човечеството е добило за тези две групи от вкусове, накрая едно нещо е от значение: да консумираме това, което оставя завидно количество меланхолия по небцето ни щом отпием. И да го консумираме както пожелаем, стига да ни носи топлото усещане на ментов чай преди лягане или аромата на сутрешното кафе в неделя.

Ръчни кафемашини. Избор. Търпение. Наслада в чаша.

E: info@barkacafe.bg

София, бул.Ал.Дондуков 58